Dijital Reklamcilik

Dijital Reklamcılık Nedir ?

Küçük, büyük ölçekli her türlü hizmet hızla dijitalleşirken, pazarlamanın buna uyum göstermemesi beklenemez. En köklü markalardan, en yeni web sitesine kadar herkes artık bu değişimi görüp, reklam faaliyetlerinin ilk kalemine dijital reklamcılığı almaktadır. Bunda haklılarda, çünkü dijitalleşen dünyada, dijital reklamcılığı kullanmayan bir faaliyetin işi eskisinden daha zordur. Çünkü dinamik dijital dünyada, ürünler arasında fiyat-kalite olarak ciddi farklar kalmadı. Yani daha çok rakiple baş etmek zorundasınız. Eskisi gibi reklam yapıp, müşteri bekleme dönemi bitti. Artık reklam ile müşteriye ulaşıp ona hizmetinizi satmanız gerekmekte. Bu yanı ile düşünüldüğünde, dijital reklamcılık nedir sorusunun en kısa cevabı; zamanı yakalamaktır.

Dijital Reklamcılık Türleri Nelerdir ?

Dijital reklamcılıkta önemli olan şey, hizmetinize uygun reklamları belirlemektir. Birçok reklam türü olduğu için, geri dönüşümü en uygun reklam türünü belirlemeniz gerekmektedir. En sık kullanılan reklam ve bu reklamların özelliklerine kısaca değinmek gerekirse;

SEM-SEO (Arama Motoru Optimizasyonu ve Pazarlama)

SEM, arama motorları üzerinden yapılan reklam pazarlamasıdır. Ülkemizde de en çok kullanılan arama motoru Google olduğu için, Google reklam kampanyalarında SEM kullanılmaktadır.

SEM ile birlikte SEO çalışması yaparak dijital reklamcılık işlerinizde geri dönüşleri arttırabilirsiniz. SEM ile ücretli reklam kampanyalarından yararlanırken, SEO ile organik trafiğinizi arttırabilirsiniz.

Display (Banner)Reklamlar

Üzerinde görsel ve metinlerin yer aldığı bu hareketli reklam türü, internette en sık kullanılan reklamlardandır. Hareketli yapısı ile kullanıcıya sunduğunuz fırsatı ulaştırıp, harekete geçirmeye iter.

Sosyal Medya Reklamları

Sosyal medya, reklam verenler için en önemli platformlardandır. Sosyal medya birçok reklam türü, modeli ve özelliklerine sahiptir. Twitter, Facebook, Youtube, Instagram gibi platformlar sosyal medya reklamları için popüler platformlarının başında gelmektedir. Bu platformlarda reklamları kişiselleştirebilirsiniz. Hizmetinize uygun, istediğiniz yaştaki, cinsteki, bölgedeki, eğitimdeki insanları hedef alan reklam türleri bulunmakta.

Doğal Reklamlar

Native reklam türü denen bu reklamlar, ürün yerleştirme biçiminde gerçekleşir. Yayın akışını bozmadan, içerikle uyum içinde yapılan ‘Sponsorlu’ reklam türüdür.

Tıklama Başına Maliyetli Reklamlar

Bu reklam türünde, kullanıcılar reklamınıza tıkladığı oranda para ödersiniz. Reklam bütçesini dilediğiniz gibi yönetebildiğiniz bu tür sık tercih edilmektedir.

Remarketing

En çok geri dönüşe neden olan reklam biçimlerinden biridir. Remarketing, sitenizden ayrılan birinin yaptığı eylemleri izleyerek, sitenizle ilişkilendirilecek fırsatlar sunmaktadır.

Influencer Pazarlama

Sosyal platformlardaki ünlüler ile içerik ortaklığı yapmaktır. Youtube, İnstagram’da sık gördüğümüz bu reklam türü, popüler dijital pazarlama türlerinden biridir

Video Reklamlar

Twitter, Video, Youtube da sık gördüğümüz reklam türüdür. Ürün tanıtımı, kutu açılışı, albüm tanıtımı vb. yapılabilen video reklamları geniş bir kullanım ve dağıtım alanı sunmaktadır.

Yukardaki dijital reklam türleri hizmetinizin tanıtımı için size eşsiz fırsatlar sunmaktadır. Bu reklam türlerini kullanırken söz ardı edilmemesi gereken bir diğer konu, reklamınızı mobil uyumlu olmasıdır.

Ülkemizde mobil telefon kullanım düzeyi %85’tir. Bu da bir hizmete erişmek için mobil cihazların ilk kullanıldığını göstermektedir.

Rakipleriniz karşısı da görünür olmak, alıcının karar alma sürecini etkilemek ve yeni müşterilere ulaşmak için dijital reklamcılık fırsatlarını değerlendirmeniz gerekmektedir. Uygun fiyatlı, erişilebilir, ölçeklenebilir bu reklam modeli, ürün ve hizmet tanıtımınız için, etkili ve ucuz bir yoldur.