E-ticaret pazarlama açılan online satış mağazalarına müşterilerin çekilmesi için yapılan işlemleri ifade etmektedir. Bu pazarlama da mağazanın örneklerinden farkı ortaya konularak müşterilerin ilgisinin çekilmesi için çalışılmaktadır. Müşteri kaybetmemek aksine müşteri kazanmak için e-ticaret pazarlama konusunda doğru stratejilerin belirlenmesi gerekmektedir.
E-Ticaret pazarlama çalışmaları belirli amaçlar doğrultusunda yapılmaktadır. Bunların ilki firmanın büyümesidir. Belirlenen stratejilerin işe yaraması sayesinde firmanın büyüyerek güçlü bir marka haline gelmesidir.
Bu da açılan web sayfasına daha çok kişinin giriş yapması, bu kişilerin sayfa üzerinden alışveriş yapması ve kazanılan müşterilerin kaybedilmemesi için çalışmaların yapılması gerekmektedir.
E-ticaret pazarlama alanında gelişmek ve amaçlarına ulaşmak isteyen kişiler geliştirdikleri stratejilerin işe yarayıp yaramadığını öğrenmek için bazı pazarlama araçlarını kullanabilmektedir.
Bunlar Optimizely, Google Analytics, Unbxd, MailChimp ve Hotjar pazarlama araçlarıdır.
E-ticaret pazarlama yapan firmanın amacına ulaşarak büyük bir firma haline gelebilmesi için e-ticaret pazarlama stratejilerinin doğru olarak kullanılması gerekmektedir.
Doğru kullanılması gereken e-ticaret stratejileri şunlardır:
Bu stratejiler firmaların ihtiyacına göre belirlenerek kullanılabilmektedir. Başarılı olunması içinde doğru çalışmaların yapılması gerekmektedir. Ayrıca bu stratejilerin başarılı olabilmesi için strateji belirlenirken müşterinin kazanılması ve kazanılan müşterinin kaybedilmemesi amaçlanmalıdır. Ayrıca E-Ticaret pazarlama sektöründeki trendlerin öğrenilerek o trendlere uygun çalışma yapılması önemlidir.
E-ticaret pazarlaması için kullanılabilecek stratejiler arasında sosyal medya pazarlaması da yer almaktadır.
Bu strateji kullanılarak daha çok kişiye ulaşım sağlanabilmektedir. Çünkü günümüzde aktif olan sosyal medya uygulamaları ile yapılan ticaretin
daha çok kişiye ulaşması daha kolay olmaktadır.
Bunun için E-Ticaret pazarlaması yapan kişilerin sayfaları için açacakları sosyal medya hesaplarında da
etkin olarak paylaşım yapmaları gerekmektedir. Müşterilerin ilgilerini çekecek reklamlar ve içeriklerle daha çok müşteriye ulaşarak satış yapmaları daha kolay olabilmektedir.
Ayrıca yapılacak reklamlar dışında ürün tanıtım sayfalarında ticaret sayfasına yapılacak yönlendirme ile kişilerin sayfaya daha kolay ulaşması sağlanabilmektedir
E-ticaret pazarlama için kullanılabilecek en önemli strateji ve kanallardan birisi de SEO yani arama motoru optimizasyonudur.
Açılan e-ticaret sayfalarının Google organik aramalarında üst sıralarda yer almaması sayfanın görünmemesine dolayısıyla da satışların düşük olmasına sebep olmaktadır.
Bunun için de kişilerin SEO sayesinde doğru çalışmalar yaparak Google’da üst sıralarda yer alarak müşteriye ulaşması gerekmektedir.
Bunun için sık kullanılan kelimeler web sayfalarının bulunması için anahtar kelime olarak kullanılabilmektedir.
Bu sayede anahtar kelimeler sayfanın organik sonuçlarda daha üst sıralarda olmasını kolaylaştıracaktır.
Ayrıca arama amacı, sayfa optimizasyona ve bağlantı seçeneklerinin de SEOya uygun belirlenmesi sayfanın daha çok kişiye ulaşmasını sağlamaktadır.
Eticaret pazarlama stratejileri arasında son dönemlerde arama motoru pazarlaması yani SEM’de yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır.
Bu sayede e-ticaret pazarlaması yapan kişiler SEO’nun amacına ulaşması için zaman kaybetmek yerine arama motoru pazarlaması yaparak sayfaları daha ön sıralara taşıyabilmektedir.
Yapılan reklam kampanyaları ile marka ve müşteri etkileşimi artırılabilmektedir. Bunun içinde genel olarak Google Adwords kullanılmaktadır.
Since 2010